O Nás
Príbeh dvoch bratov, ich vášne pre BMW a túžby pomáhať ostatným nadšencom.
Dva bratia, jedna vášeň
Sme Matej a Jozef, bratia, ktorí spojili svoje meno so značkou BMW. Naše začiatky siahajú k ikonickému modelu E38 735i, na ktorom sme sa vďaka Matejovi naučili riešiť aj tie najkomplikovanejšie technické problémy. Namiesto drahých servisov sme investovali čas do vzdelávania a pochopenia techniky do poslednej skrutky.
Od prvých opráv v garáži sme sa cez záchranu zanedbanej E90 a servisovanie Jozefovej expedičnej E53 vypracovali až k založeniu Bradatej Garáže. Každé jedno auto nás posunulo vpred a naučilo nás, že poctivý servis vyžaduje trpezlivosť a precíznosť. Pochopili sme, že práve tento prístup je jedinou cestou, ako zabezpečiť, aby auto fungovalo správne a dlhodobo, nie len po bránu servisu.
Našu prácu neskrývame – práve naopak. Celú našu cestu a postupy dokumentujeme na YouTube, aby naši zákazníci presne videli, do akých rúk zverujú svoje vozidlo. Naším cieľom nie je len autá opravovať, ale neustále zdokonaľovať naše služby a prinášať na slovenský trh úroveň servisu, ktorú si tieto vozidlá zaslúžia.
Projekt: Nepriestrelné BMW F15 40d
Príbeh auta, ktoré k nám prišlo v zúboženom stave po nevydarenom servise. Rozhodli sme sa nielen opraviť chyby iných, ale postaviť motor N57, ktorý vydrží všetko.
1. Odhalenie Skrytých Poškodení
Auto prišlo po servise, ktorý dopadol katastrofálne. Našli sme poškodenú poloos, čap riadenia a neodborne nainštalované turbo, kvôli ktorému unikali výfukové plyny priamo do kabíny.
2. Hĺbkový Rozbor Motora
Motor N57D30B sme po nájazde 385 000 km rozobrali do posledného šróbika. Cieľom bolo zistiť reálny stav kľukových ložísk, piestov a valcov, aby sme vedeli, na čom staviame.
3. Riešenie Tlaku Oleja
Slabý tlak oleja na voľnobehu je smrť pre N57. Továrenské čerpadlo sme nahradili pumpou od MIK Motoren, ktorá garantuje zvýšený tlak a eliminuje riziko zadretia ložísk.
4. Upgrade Palivovej Pumpy
Aby sme predišli "pilinám" v systéme, nainštalovali sme vylepšenú verziu čerpadla BOSCH CP4.2. Tá obsahuje zosilnené vodítka a konštrukčné zmeny pre maximálnu spoľahlivosť.
5. Precízne Skladanie
Motor dostal nové originálne ložiská, piestne krúžky a zrepasovanú hlavu valcov. Každý komponent prešiel dôkladnou kontrolou a čistením pred finálnou montážou.
6. Prvý Štart a Zábeh
Moment pravdy. Motor naskočil s kultivovaným chodom a stabilným tlakom oleja. Teraz nás čaká kontrolovaný proces zábehu, aby si všetky nové komponenty ideálne sadli.
Sledujte prestavbu na "Nepriestrelný motor"
Celý proces od odhalenia chýb po predchádzajúcom servise až po stavbu vylepšeného motora sme zdokumentovali na našom YouTube kanáli.
1. Katastrofálny servis F15
Našli sme poškodenú poloos, zlé vákuové vedenia a výfukové plyny v kabíne. Ukážka toho, ako oprava nemá vyzerať.
2. Rozbor po 385 000 km
Ako vyzerajú ložiská a HPFP po takomto nájazde? Rozobrali sme motor do šróbika a analyzovali opotrebenie.
3. Stavba nepriestrelného motora
Montáž MIK pumpy, vylepšené CP4.2 čerpadlo, nové krúžky a prvý štart vylepšeného agregátu.
Projekt: Znovuzrodenie BMW E38 740i
Detailný pohľad na kompletnú reštaurácie legendárnej limuzíny, ktorej sme vdýchli nový život. Od prvého šróbika až po finálnu jazdu.
1. Demontáž Motora
Srdce E38, motor M62B44, sme kompletne vybrali a rozobrali do posledného šróbika, aby sme odhalili všetky skryté problémy.
2. Repas Hláv a Ventilov
Identifikovali sme podfukujúce ventily, ktoré sme dali precízne vybrúsiť. Hlavy valcov boli dokonale zarovnané pre maximálnu kompresiu a výkon.
3. Detailné Čistenie
Kým bol motor vonku, motorový priestor prešiel hĺbkovým čistením. Každý kút bol zbavený nečistôt, aby bol výsledok dokonalý aj vizuálne.
4. Obnova Komponentov Motora
Veká ventilov dostali nový, odolný náter práškovou farbou. Všetky hydraulické hadice boli zreštaurované alebo vymenené pre 100% spoľahlivosť.
5. Skladanie a Prvý Štart
Najočakávanejší moment: starostlivé skladanie všetkých komponentov a prvý štart znovuzrodeného motora. Moment, kedy sa všetka práca zúročila.
6. Generálka Náprav: Demontáž
Po motore prišiel na rad podvozok. Kompletná predná aj zadná náprava išli dolu, rozobraté do posledného šróbika a pripravené na kompletnú renováciu.
7. Obnova Dielov: Prášok a Zinok
Kľúčové diely ako subframe, tehlice a brzdové štíty (heat shield) prešli práškovaním. Všetky pôvodné šróby dostali novú vrstvu zinku.
8. Čistenie a Montáž Podvozku
Spodok auta sme dôkladne vyčistili. Následne sme zložili nápravy s novými ramenami, tlmičmi, brzdovými lankami a zrenovovanými šróbmi.
9. Finálne Úpravy
Mechanická časť je hotová! Auto teraz čaká na opravu jemnej hrdze a profesionálnu korekciu laku, aby bolo dokonalé nielen pod kapotou, ale aj navonok.
Sledujte Celý Proces na YouTube
Pripravili sme pre vás sériu videí, kde uvidíte každý detail tejto reštaurácie. Pozrite si, ako sme vrátili toto BMW E38 späť do stavu ako vyšlo s výrobnej linky v roku 1997.